SEAT KONTRA SEAT

SEAT KONTRA SEAT

Seat Ibiza od zawsze łączył w sobie wielozadaniowość, ciekawy wygląd i sportową dynamikę. Nie inaczej jest i teraz, kiedy w salonach sprzedawana jest czwarta generacja hiszpańskiego przeboju, produkowana od 2008 roku.

Przez ponad trzydzieści lat do klientów trafiło ponad pięć milionów aut z logo Ibiza. Auto ewoluowało na przestrzeni lat, a każda następna generacja była coraz bardziej sportowa i wyrazista. Nic zatem dziwnego, że do projektowania Ibizy czwartej generacji zatrudniono Luca Donckerwolke, cenionego projektanta najdroższych samochodów sportowych na świecie. Jego styl widać w wyglądzie karoserii Ibizy. Typowy projektant samochodów nie umieściłby w karoserii auta klasy B tak wielu rzucających się w oczy szczegółów nawiązujących do aut sportowych. A mamy ich wiele, od świetnej, aerodynamicznej sylwetki, aż po ostre przetłoczenia i charakterystyczne reflektory. Warto także pamiętać, że w 2012 i 2015 roku Ibiza poddana została faceliftongom, po których delikatnie podkreślono jej wygląd (dodatkowo stosując przetłoczenia na masce), zmodernizowano silniki i poszerzono wyposażenie.

seat_ibiza

1.2 kontra 1.4

Od zawsze dynamiczna
Jak przystało na auto ze sportowym zacięciem, Seat Ibiza oferowany jest z dynamicznymi jednostkami napędowymi. Ale także spokojni kierowcy będą zadowoleni, albowiem auto można wyposażyć w bardzo oszczędny silnik, przeznaczony przede wszystkim do ekonomicznej jazdy.

Seat Ibiza oferowany jest z wieloma jednostkami napędowymi, dzięki czemu każdy może dobrać odpowiedni silnik do swoich potrzeb. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra posiada trzy cylindry i łańcuch rozrządu. Oferowana jest w dwóch wariantach mocy – 90 i 110 KM. Słabsza wersja rozpędza się do setki w 10,7 sekundy, mocniejsza, studziesięciokonna – w 9,1 sekundy. Słabsza jednostka zużywa średnio 4,9 l benzyny/100 km, mocniejsza – 5,2 l/100 km. Jak wygląda spalanie w mieście? Dziewięćdziesięciokonny silnik spala 6,4 l/100 km, a studziesięciokonny – 6,8 l/100 km,

Pod maską Ibizy może być także montowana jednostka z rodziny Eco TSI o pojemności 1,4 litra. To silnik generujący moc 150 KM, co sprawia, że Ibiza naprawdę zyskuje sporo mocy. To świetny silnik nie tylko do wersji sportowej, ale też do Ibizy w wersji kombi.

Jednostka 1.4 Eco TSI współpracuje dodatkowo z systemem Start Stop, który jest przeznaczony do oszczędzania paliwa w mieście. Po każdym wrzuceniu biegu na luz (na przykład podczas zatrzymania się przed światłami) silnik jest wyłączany. Po naciśnięciu sprzęgła, silnik jest ponownie uruchamiany.

Spójrzmy na osiągi jednostki 1.4 Eco TSI. Prędkość maksymalna auta wynosi 220 km/h. Samochód rozpędza się do setki w zaledwie 7,6 sekundy. Jak wygląda zużycie paliwa w przypadku tego silnika? Średnio zużywa on zaledwie 4,8 l/100 km. W mieście spalanie wynosi 6 l/100 km, a na trasie – zaledwie 4,1 l/100 km.

Jednostka 1.4 oferuje niewspółmiernie lepszą dynamikę, zapewniając równocześnie jeszcze niższe spalanie. Najnowszy Seat Ibiza, z dynamicznym i bardzo oszczędnym silnikiem 1.4 Eco TSI czeka na klientów w salonie w Gliwicach.

http://www.mototarget.pl/

Kategorie: MOTORYZACJA
Tagi: samochody

Autor

Redakcja

Prestiż / magazyn gliwicki to comiesięczna porcja świeżych i ładnie opakowanych informacji o ludziach i wydarzeniach z Gliwic - o tych, o których wiecie wszystko lub tak się Wam wydaje, a także o tych, o których być może nigdy nie słyszeliście.

Skomentuj

Only registered users can comment.